• وبلاگ : تاريخ را به ياد اوريم
  • يادداشت : نام روزهاي ماه از زبان گذشتگانمان
  • نظرات : 3 خصوصي ، 44 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + روجا 

    بنابر اين کساني که در ? سال اول مسلمان شدند

    و به توحيد معتقد شدند و مردند ،احتمالا « شرابخوار » بودند ،

    « نماز نخوان » ، « روزه نگير »‌ ، « حج نکن » ، و .... بودند

    بعد از اينها در سال هفتم ، هشتم حجاب مطرح مي شود ؛

    يعني بعد از هجده ، نوزده ،بيست سال کار روي مردم حجاب را مطرح مي کند.

    همچنين مسأله شراب مطرح مي شود. شراب را چگونه طرح مي کند ؟

    از همان مکه نمي گويد که

    « آهاي مردم ، آهاي ملت ، آهاي عرب ها ،

    تا به توحيد معتقد مي شويد ، بايد ديگر تمام کارهايتان راست و ريست باشد »

    ! نه ! کي ؟ در سال هاي آخر بعثتش مسأله شراب را مطرح مي کند .

    محمد (ص) گفت :

    ((فيهما اثم کبير و منافع للناس و اثمهما اکبر من نفعهما))

    يعني گناه دارد و نيز برايتان منفعتي دارد ؛

    اينطور نيست که من آدم متعصبي باشم ،

    ارزشش را ندانم و نفهمم ؛ نخير ، قبول هم دارم ، درست ! اما زيانش بيشتر است .

    شنونده در برابر چه کسي قرار مي گيرد ؟ يک آدم روشنفکر که شعور دارد ،

    تعصب ندارد و شراب را ، به صورت تابويي ،جني ،

    غولي نجس ، و متا فيزيکي و غيبي تلقي نمي کند ؛

    اما به خاطر اينکه زيان هاي اجتماعي و انساني زياد دارد ،

    در عين حال که منافعش را هم قبول دارد و مي شناسد ، نفي اش مي کند .

    آدم حرف او را گوش مي دهد ؛

    اما هيچکس حرف آن ملايي را که مي گويد ، « موسيقي حرام است » ،

    ولي اصلا نه در عمرش موسيقي شنيده

    و نه اگر بشنود مي فهمد ، گوش نمي دهد !

    اي کسي که مي گويي « غنا» حرام است ،

    اصلا تو مي فهمي « غنا » چيست ؟

    اصلا تو اين را که اين موزيک حماسي است

    يا ملي است يا علمي است ، تشخيص مي دهي ؟!

    موسيقي هزار شعبه دارد ، تاريخ دارد ، نقش هاي گوناگون دارد ،

    بنابراين وقتي که تو فتوا مي دهي « حرام است » ، هيچکس گوش نمي کند ؛

    براي اينکه تو نمي فهمي که چيست !

    پاسخ

    !!!!!!!
    و نخواهند فهميد